KESAYANGAN...

Thanx a lot!!

P/s: thanx coz sudi jadi followers blog rai.. Nanti korang inform ek kat chatbox Rai. I'll follow your blog too...

Pages

Thursday, January 22, 2009

Makna yang mendalam...


My life is a blank white canvas waiting to be filled with the colours of life. It does not matter whether it is splash with dull grey or the colours of the rainbow, just as long as it is meaningful enough... hanya orang tertentu yang akan memahami maksud yang aku coret kan ini... yup..aku emo ari ni. aku rasa sediey.aku rasa hidup aku penuh dengan dugaan. lepas satu2 dugaan yang datang pada aku... masalah kehidupan... tapi bukan masalah cinta... aku taknak orang salah anggap pe yang aku tulis ni... aku cube senyum.. tapi aku tak mampu sembunyi derita aku... Just cause i'm not crying doesn't mean i'm okay... On the outside.. i may seem happy but on the inside.. nobody know...





Hidup memerlukan Pengorbanan
Pengorbanan memerlukan Perjuangan
Perjuangan memerlukan Ketabahan
Ketabahan memerlukan Keyakinan
Keyakinan pula menentukan Kejayaan
Kejayaan pula menentukan Kebahagiaan



Gantungkan azammu setinggi bintang di langit
dan Rendahkan hatimu seperti mutiara di dasar lautan



Kekecewaan mengajar kita erti kehidupan...
Teruskan perjuangan kita walaupun terpaksa menghadapi rintangan demi rintangan dalam hidup...



Biar tak kaya harta, tapi kaya budi...
Biar kaya kata2 kadang2 itu lebih bererti...



Bukan semua yang menggembirakan hati kita.. baik untuk kita...
Kadang2 yang menggembirakan itu tersembunyi derita...
Dan bukanlah semua yang memualkan hati kita... tidak baik untuk kita...
Kadang2 di situlah letaknya bahagia...



Kesusahan dan kesulitan adalah laksana musim dingin...basah dan lembap dan tidak disukai..
tetapi sesudah musim sejuk itu la tumbuhnye bunga2 yang harum dan buah2an yg subur...





hurmm..hari ni aku benar2 derita. hari ni aku susah.. aku tak kaya harta.. tapi aku bersyukur atas apa yang tuhan berikan pada aku... aku berterima kasih pada papa n mama aku yang dah banyak berkorban untuk aku selama ni.. I am the first- born child in my family to the loving arms of my stern father and the gentle soft touch of my mum. My mother eventhough a housewife has such strong determination and energy that even a high-flying corporate woman might not have. I adore her. She quickly become somebody I able trust, love above all the rest and she was given the privileged to splash the first colours on my clean white canvas. Is it in her i learn to be strong, to work towards my dreams and never give up. It is in her that I see the rainbow life, those clear sky blue days or the yellow smileys whick brighten my days. my father is a stern man. Despite dat, u can never fail to miss the soft-hearted him when he is around us...







We always stick together as a family and we remained close enough to overcome whatever obstacles thrown in our path. We are happy the way we are in the warmth of the family and how we are always walking hand-in-hand enjoying the comfort each other bring...




Mereka dah berusaha memberikan yang terbaik untuk aku... Thanx PAPA MAMA...Yes, I Have a dream to give comfort to my family as a sign of thank you for giving up so many things for me. In my heart they are always up there in the world's pedestal glowing,shining down on me. They are my inspiration and the reason for my success. Give me a chance to prove that dreams are able to come true even if I do not have the luxury in my hand. Give me a chance to prove myself worthy.



I do understand that the stairs in which i am taking to the top is a spiral yet steep one, which will make me dizzy and tired. I understand that this calls for a lot of effort, hard work and energy in order for me to reach the golden fruit of immortality in the garden of sanctuary. I am willing, I came this far and worked all this years.. I will try my best for my parents..




Hanya KITA mengetahuinya... tapi aku amat berharap hari esok adalah hari bahagia untuk aku... tuhan... berikan ku kekuatan...


7 budak2 comel:

ain azahar said...

nape rai...??
meh r story2 ngan me..!!!

Anonymous said...

emm cukup mendlm makne kehidupan ini rai...

kamu mmg berani..teruskan..pasti ade sinar pelangi menantimu rai...insya Allah..^-^

aNys said...

wow..
so meaningful dear
stress aek yayang??
as usual u can tell me if u want
take care urself kt sane k
jgn tension² tOo much
x elok utk kshtn kamoo..

sbr bnyk² k
insyallah 1 ari nnt rai akn t'senyum penuh kepuasan..
mase rai akn dtg jgk nnt
bia ssh² skrg, senang² d kemudian ari..

dont think tOo much about people
wat's important is ur study
prove it tOo all
gud luck girl..

B@drul said...

go! go! go! rai!!! :)

JIRO said...

terasa betul sgt apa yang rai ckpkn tuu...

hidup memang tak seperti yang kita sangka..
kadang2 terasa pula diri bagai menyendiri..
selalu bertemu mereka yang tak sehaluan dan berperasangka,
bertemankan mereka yang selalu mementingkan diri...

hati kecil nie selalu mengeluh dek derita..
tetapi kuatkan semangat kerana Tuhan akan selalu bersama kita.

suamsuam~

Anonymous said...

Assalamualaikum

You go girl...make your parents proud of you. Hidup tanpa dugaan n cabaran bukanlah kehidupan yg sebenarnya. You can do it sweet Rai.

-akak-

unknown said...

caiyok caiyok.....
U can do it...