KESAYANGAN...

Thanx a lot!!

P/s: thanx coz sudi jadi followers blog rai.. Nanti korang inform ek kat chatbox Rai. I'll follow your blog too...

Pages

Friday, August 13, 2010

Resepi Puding Laici Dangdut yang enak masuk tekak.

Puding Laici Dangdut...


hehehehe...
alhamdulillah pagi ni hujan...
cuaca tak panas sangat...
takde ketiak beryogurt lagi...
ekekkekekeke....
nafsu makan hari nie memuncak2....
rai ingat nak buat 3 jenis makanan ari nie..
muahahahhahaha.. gila tamak.
tapi tak boleh beritahu sekarang...
rahsiaaaaaaaaaaa...
tunggu next entry rai k.. keh2..



oklah ..
hari nie rai tak boleh taip banyak sangat...
haha... sebab rasa letih. kua2...
alasan jerk.



rini rai nak bagi resipi PUDING LAICI DANGDUT.
hahaha.. kenapa nama dia camtu...
jangan tanya rai k..
keh2..
kena tanya tuan asal resipi nie..
chef hanieliza...
resipi asal di sini
mungkin dia cam lembik2 sket then tergoyang2...
sebab tu dia berdangdut..keh2... mandai2 je dak rai nie ar...
terima kasih atas resipi yang sedap sangatttttt222222 nie...
sejuk je masuk tekak rai....
i loooiiiikkeeeee~
buat pun semudah ABCDEFGHI.. ok rai. ko dah over.haha


dah2.. jom tengok cane nak buat puding nie..


Bahan2 membuatnya:

10 gm agar2 serbuk atau 1 packet agar2 28 gram



2 tin laici asingkan air dan buahnya seperti gambar di bawah
(rai guna 1 tin je sebab laici mahal kat sini... 120 rouble= rm14)
rasa nak menangis air mata darah time membayar nya.. haha.
kalau kat malaysia daku dah dapat beli 5 tin wokeh!!!!



buah laici yang di asingkan



air laici yang diasingkan



2 cawan gula



2 liter air


1 tin susu cair-400 ml (rai gantikan ngan susu segar)



Cara2 membuatnya:


1. Basuh bersih2 agar2. toskan.Masak agar2 bersama2 2 liter air sehingga larut kesemuanya dan mendidih



2. Masukkan gula hanya bila semua agar2 tadi telah larut.... Biar mendidih lagi.



3. Tutup api. Masukkan air laici.



4. Masukkan pula susu cair.


5. Kacau rata dan tapiskan untuk mendapat agar2 yang halus.



6. Potong laici kecil2 dan masukkan ke dasar bekas.


7. Masukkan agar2 ke dalam bekas.sejukkan pada suhu bilik.kemudian ,masukkan dalam peti sejuk untuk rasa yang lebih sedap...


8. Ha..leh dihidangkan dah... boleh dihias ngan buah laici dan dicurahkan ngan sedikit air laici...



nie lak rai buat versi dalam loyang. nak bagi jiran2.. keh














selamat mencuba....

5 budak2 comel:

lyd said...

kelakar lah tajuk dia..but nmpk cam leh wat segar bdn lps berbuka nih...heheh

Raihanna said...

lyd:
hehehe..
tu la...
nama dia cam kelakar sket kan...
tapi rasa dia sedap.... =)

Tina Farhana said...

wahh sedapnye puding ni, macam senang jugak nak buat ni. nanti nak try la. thanks rai. :D

+ RyNe_0n9 + said...

rai...i makin xleh tahan ngan mknn dlm blog u nih....
u terer msakla...gud job..
hope tercapaila hasrat u nk bukak bakery shop nant...hehe

ridmas mas said...

seadppp nye.. sangat detail.. suke2